Az Ehat. tv. 21/B. § előírása szerint azok a gazdálkodó szervezetek, amelynek a tárgyévet megelőző 3 évben az éves végsőenergia-felhasználásának átlaga meghaladja 400 000 kWh villamos energiát, vagy 100 000 m3 földgázt, vagy 400 GJ hőmennyiséget, munka jogilag és társasági jogilag független energetikai szakreferenst köteles igénybe venni. Csak a MEKH energetikai szakreferensi névjegyzékében szereplő szakreferensek és szakreferens szervezetek által nyújtható ez a szolgáltatás. A szakreferens havi szinten követi a vállalkozás energiafelhasználását, havi szinten riportálja a megbízó részére, illetve éves szinten a MEKH részére. Az alap szolgáltatás csomag a jogszabályi minimumon kívül bővíthető.
A nagyvállalati energiahatékonysági audit egy komplex átvilágítása a vállalkozás energiafelhasználással összefüggő tevékenységeinek, beleértve a telephelyek komfort célú, illetve közlekedési energiafelhasználását is. A vállalkozás telephelyein helyszíni bejárást végzünk, megvizsgáljuk a főbb gépészeti- és villamos rendszereket, az energiafelhasználás racionalizására, költségcsökkentésre irányuló intézkedéseket és beruházási javaslatokat készítünk. Ez egy egyszeri tevékenység, amely pillanatképet nyújt a vállalkozás energiahatékonysági állapotáról. A vizsgált telephely(ek)re vonatkozóan üzemeltetési- és költségoptimalizációs (beruházás nélküli) javaslatok, beruházást igénylő (költséghatékony, pár év alatt megtérülő) javaslatok, illetve hosszabbtávú (költségigényes) megtérüléssel járó javaslatok kerülnek kidolgozásra, amely egy műszaki leírást és egy megtérülési kalkulációt tartalmaz (EKR rendszerben jellemzően elszámolható javaslatokat készítünk).
Az energiagazdálkodási tevékenység szintén egy folyamatos szolgáltatás, amely során felülvizsgáljuk a vállalkozásnál jelenleg alkalmazott energetikai folyamatokat (ideértve az energiaszámlák feldolgozását, energiaköltségek továbbszámlázásának jogszabályi megfelelőségét, felhasználási adatok gyűjtését és elemzését, szolgáltatói szerződéseket, stb). A meglévő folyamatok fejlesztését elvégezzük, illetve a hiányzó folyamatok kialakítására javaslatot teszünk, az energetikusi feladatkörhöz szükséges legtöbb igényt le tudjuk fedni (pl. energiaszolgáltatói ügyintézések, mérési adatok elemzése, költségoptimalizációs intézkedések, energiaköltség tervezés és elhatárolás).
Az elmúlt években kiemelt figyelmet kapott a legtöbb vállalkozás életében az energiaárak alakulása. Az energiabeszerzési tanácsadási szolgáltatásunk fő fókusza az energiapiaci aktualitások folyamatos monitorozása, az összegyűjtött információk alapján partnereink energiabeszerzési folyamatának támogatása, illetve igény esetén az energiabeszerzés teljeskörű lebonyolításában is állunk szíves rendelkezésükre.
Az EKR (energiahatékonysági kötelezettségi rendszer) egy úgynevezett energiahatékonysági ösztönző, ami arra bátorítja a fogyasztókat, hogy hajtsák végre az energiahatékonysági beruházási javaslatokat, amiket a szakreferens és az energetikai auditor javasol. Az energiamegtakarítás hitelesítését a beruházásokkal kapcsolatban energetikai auditor végezheti el, a hitelesített energiamegtakarítás az úgynevezett fehérbizonyítvány (white certificate), ami értékesíthető. Hitelesítés a Hivatal által kiadott jegyzék (sztenderd megtakarításokat tartalmazó katalógus), vagy energetikai audit alapján történhet. A hitelesítési igazolással a megtakarítás hitelesített energiamegtakarítássá válik, ami a törvény által is szabályozott korlátozottan forgalomképes vagyoni értékű jog. Ez azt jelenti, hogy – amennyiben az igazoláson szerepel kötelezett – akkor a kötelezett bejegyezheti a Hivatalnál, vagy az igazolás tulajdonosa (legyen az kötelezett, harmadik személy, vagy a megvalósító) értékesítheti azt, azonban kizárólag kötelezett részére.
Környezetvédelmi megbízotti szolgáltatás, a 93/1996. (VII. 4.) Korm. rendelet a környezetvédelmi megbízott alkalmazásának feltételéhez kötött környezethasználatok meghatározásáról. A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kt.) 110. §-a (7) bekezdésének h) pontjában kapott felhatalmazás alapján a 1. § (1) A környezethasználó az e rendelet mellékletében (a továbbiakban: melléklet) felsorolt környezethasználatok [Kt. 4. § i) pont] végzése esetén környezetvédelmi megbízottat (a továbbiakban: megbízott) köteles foglalkoztatni, melyre vonatkozóan teljeskörű szolgáltatást tudunk nyújtani folyamatos, illetve meghatározott tevékenységekre is vonatkozóan, pl. környezetvédelmi bevallások elkészítése, benyújtása /Vízkészletjárulék, Légszennyezés mértéke, Hulladék…/, hatósággal való kapcsolattartás, környezetvédelmi monitorozás.
teljeskörű kialakítása, a kapcsolódó dokumentációk teljeskörű elkészítése, rendszerek bevezetése, fejlesztése, fenntartása, belső auditok elvégzése, tanúsító és felügyeleti auditokra való felkészítés, megfeleltetés biztosítása kimagasló tapasztalattal és tudással rendelkező szakemberekkel állunk rendelkezésre. Ha szeretne más feladatra koncentrálni ugyanakkor szeretné, ha az ISO rendszerei minden elvárásnak megfelelően és a vállalkozását tekintve hasznosíthatóan működjön, bízza külsős szakemberekre, bízza ránk, számos iparági tapasztalattal szívesen ellátjuk ezt a feladatot Önök helyett.
Számos folyamat, termék, szolgáltatás révén kötelezetté válhat az Önök vállalkozása a 2023.07.01.-től hatályba lépett a 80/2023. (III. 14.) Korm. rendelet a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer működésének részletes szabályairól, valamint a 8/2023. (VI. 2.) EM rendelet a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjak, a díjalkalmazási feltételek, valamint a díjmegfizetés rendjének megállapításáról – rendelettel összefüggő – A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben (a továbbiakban: Ht.). A csomagolásról és a csomagolási hulladékkal kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 442/2012. (XII. 29.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: csomagolási kormányrendelet), Az elem- és akkumulátorhulladékkal kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 445/2012. (XII. 29.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: elem és akkumulátor kormányrendelet), Az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 197/2014. (VIII. 1.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: elektromos berendezések kormányrendelet), A hulladékká vált gépjárművekről szóló 369/2014. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: a hulladékká vált gépjárművekről szóló kormányrendelet), Az egyes egyszer használatos, valamint egyes egyéb műanyagtermékek forgalomba hozatalának korlátorzásáról szóló 301/2021. (VI. 1.) Korm. rendeletben és az Egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló 349/2021. (VI. 22.) Korm. rendeletben, a visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló kormányrendeletben, a 2011. évi LXXXV. törvény a környezetvédelmi termékdíjról, valamint végrehajtási rendeletben meghatározott tevékenységek, termékek vonatkozásában. A kötelezettség feltérképezése sokszor nem egyszerű feladat a vállalkozások számára, nem is beszélve a kötelezettség során felmerülő többlet adminisztrációs, nyilvántartási, regisztrálási, bevallási – folyamatokról. Ebben állunk rendelkezésükre, a teljeskörű folyamat elvégzésében, termékazonosítástól a bevallásig.
Szeretnénk minél szélesebb körű szolgáltatást biztosítani Partnereink számára, amikor megismerhetjük tevékenységeiket, úgy hogy a folyamatosan változó törvénykezési módosításokat-, új jogi szabályozásokat – hozzá tudjuk rendelni Partnereink tevékenységeihez. Ennek keretén belül, próbálunk minden olyan jogszabályról értesítést küldeni, ami megítélésünk szerint bármilyen hatással lehet az üzleti folyamataikhoz, működésükhöz. Természetesen ez a kiegészítő szolgáltatás nem garantálja, nem váltja ki és nem helyettesíti az összes olyan jogszabályt, rendeletet, törvényt vagy egyéb szabályozást, ami az adott vállalkozásra kötelező érvényű, de igyekszünk ebben a lehető legnagyobb segítségükre lenni. A jogszabályi megfelelőségi audit előnye, hogy időközönként az éppen aktuális jogszabályi megfelelőséget vizsgáljuk a partnereinknél és ez alapján meghatározzuk a kockázatokat és segítünk felkövetni azokat.
Mivel rendszeresen nyomonkövetjük a hazai és nemzetközi pályázatok alakulását, partnereinket segítjük a számukra legmegfelelőbb pályázat kiválasztására, a pályázat megírásában, nyomonkövetésében és a projektek kivitelezésében is segítséget nyújtunk.